Monday 24 September 2012

~Fasa Perubahan~

aku pernah lupa yang kat 'atas'. aku pernah ingkar arahan 'Dia'. Tapi Alhamdulilah aku dapat ingat pada 'Dia' semula. Mungkin aku tak sebaik malaikat, tapi aku tetap tahu siapa aku dalam dunia ni.Aku cuba sedaya upaya mengikut perintahnya supaya lebih sempurna. Aku pernah merasai fasa perubahan. Penat betul untuk berubah.  susah untuk Mengubah diri ni. Tapi apa yang buatkan aku susah dalam perubahan aku? Nafsu, perangai ,semua tu penyebab utama kesusahan dalam perubahan.
Kalau dah niat nak berubah terus buat jangan fikir dua tiga kali. aku start berubah dari sikap aku dulu. aku akan pastikan apa yang aku niatkan terus aku buat. memang susah gila waktu first-first, tapi Alhamdulilah,  solat lima waktu jarang aku tinggal. Lepas tu kita kena start dengan aurat, bab ni masih lagi dalam perubahan. Aku memang dah pakai tudung, tapi tudung tu bukan memadai. kaki  tangan pun kena tutup. Yang tu, aku cuba lagi. Yang penting kita cuba. Tuhan ada. Percaya pada Dia baru boleh berubah.


No comments:

Post a Comment