Thursday 27 September 2012

KaWaN AtaU Tak???



 Apa lah orang zaman sekarang ni,bila tak suka seseorang mesti terua anti kawan, mak, bapak, adik,saudara bapak, saudara mak  semualah yang ada kaitan dengan orang yang dia tak suka tu. Boleh kalau kita  tak suka seseorang tapi janganlah terlebih sangat. Stakat hal remeh tak payah nak besar-besarkan. Apa yang kita dapat kalau menganti dan mencari gaduh dengan orang lain???? Owwh lupa pulak, memutuskan silaturrahim dapat gak "ganjaran" yang digelar dosa.
Buat apa nak belagak Hot kalau kawan kita sakit hati. Tak payah nak hot sangat time sekolah. Just be yourself.Diri kita ni Tuhan dah cipta dengan sempurna. Hot tapi perangai macam kuntilanak buat apa. Kutuk orang sana kutuk orang sini. confirm dosa pun bertimbun. Tak penat ke bermusuh. Dalam kelas aku pun ada juga geng sana, geng sini tapi kita orang ni boleh bercampur satu sama lain. Bak kata aku " gaduh manja-manja, kutuk mesti ada". Senario sekolah kot.
Tak pernah fikir perasaan orang yang duduk tengah-tengah antara puak-puak tu. Penat tu nak jaga hati yang kumpulan ni, nak jaga hati kumpulan tu. Boleh jadi gilaa.... 
 
Sibuk tak suka orang,tak suka orang sini, last-last kawan sendiri ikut lari. 

No comments:

Post a Comment