Thursday 4 October 2012

Luar Dan Hati

Tell me,tell me,te..te.tell me,( lagu wonder girl sah mai dah). Dalam dunia ni tak ada yang sempurna. Siapa yang sempurna? Tell me kalau ada. Macam tu juga dengan hati manusia. Niat manusia yang kita tak pernah tahu. Kita ( para manusia di bumi ni) selalu buat konklusi pantas terhadap hati seseorang melalui perbuatan atau sikap. Pernah tak kita tanya kat orang tu kenapa dia buat macam tu atau kenapa dia mesti bersikap macam tu? Kadang-kadang orang yang kita nampak perangai dia macam kejam sebenarnya seoraang yang kebaikannya tak pernah kita fikirkan. Realiti kadang-kadang menyebabkan kita makin tak percaya.
Jangan pernah buat persepsi yang bukan-bukan sebelum betul-betul kenal dengan seseorang tu. jangan mentang-mentang muka dia  'innocent', maknanya dia tu tulus dan baik. Muka macam tu la kadang kadang boleh jadi atuk kepada Syaitan hahaaha. 
Senang kata jangan selalu melihat orang dari luaran. Dalaman( maksudnya hati dia ok) dia pun kena tengok gak. Siapa tahu satu hari nanti orang yang kita sangka jahat tu adalah superhero kita bila kita susah. semua perkara boleh terjadi dalam dunia ni.

No comments:

Post a Comment