Wednesday 17 October 2012

Pleasee!!! Sokong Industri Malaysia



Ok, hari ni aku nak tunjuk perasaan sikit kat sikap rakyat Malaysia ni. Kenapa aku nak tunjuk perasaan??? Sakit kepala tengok sikap orang Malaysia ni. Suka sokong industri luar. Bila aku kaji la( ceh, nampakkan kau menipu) ramai orang kita ni tengok cerita dari korea, tengok cerita english yang haram aku tak faham,dengar lagu korea, lagu justin bibir bieber, senang cerita semua asal luar negara.
( eleh cara kau mcam kau tak layan je semua tu, abis tu kau tengokn cerita kamen rider tu, tu bukan dari negara luar ke?) ok ok, aku tak cakap aku tak layan benda-benda tu. Aku layan gak 'Running man", "Kamen Rider"," Real Steel", K pop, J pop dan sebagainya. ( English aku kurang sikit).Tapi layan -layan aku, aku tetap layan industri Malaysia. Bukan drama melayu je aku layan, cerita cina, India aku layan gak. Macam cerita summer brother, cerita cina Malaysia tu. memang seronok, kalah cerita korea. Cuba korang semua usha-usha tengok cerita malaysia. Cerita Tamil dia pun TERBAIKK. Aku layan cerita cuma tak tahu tajuk. Yang paling berkesan dalam hati ni, Summer Brother. Tapi yang lain pun tip top gak. Ni antara cerita Malaysia yang aku layan:

Summer Brother


layan la jugak.
                    Akhir kata, stop dulu drama luar negara, tengok drama Malaysia, baru lah boleh jadi rakyat Malaysia. SOKONG INDUSTRI MALAYSIA,YEAH!!!

No comments:

Post a Comment