Friday 21 September 2012

KaWaN-We NeeD ThAt

Kawan,, memang dalam dunia ni kita memerlukan kawan. Tak kira lah siapa kawan kita tu, janji dia memahami kita. Alhamdulilah, kawan-kawan yang ada di sekeliling aku semua jarang membuat aku menangis. Suka duka pasti akan kongsi. Tu lah erti KAWAN tau SAHABAT.
Apa makna kawan kalau kita mudah lupa pada kawan. Bila jumpa kawan baru, mulalah lupa pada kawan lama. Biasalah manusia kan, mudah lupa. Pernah tak kawan yang melupai kita tu fikir macam-mana perasaan kita bila dia dah lupa pada kita. Kalau kawan aku yang lupa aku, memang kena penyepak sebijik,hehehhe.
Orang selalu kata,dah nama pun kawan, mestilah saling memahami(ayat ni memang aku tak setuju sangat). Kadang-kadang, perbezaan fikiran pun perlu, tak lah nanti dia buat salah dia pun ikut. 
sebab tu lah kita kena hargai kawan. jangan selalu biarkan hati kawan kita sakit. Jangan pernah biarkan dia orang hanyut. jangan pernah jadikan diaorang musuh. jangan biarkan diorang menitiskan airmata.

No comments:

Post a Comment