Thursday 15 November 2012

Sebab Kenapa Kita Tak Boleh Halang Bapa Kita Cari Pengganti Ibu KIta Yang Dah Tak Ada

Panjang tak tajuk tu hehehee. Aku nak pendekkan tajuk tu tapi tak boleh juga. Last-last, letak tajuk punya panjang tu. Aku sedar aku memang tak layak nak cakap pasal ni sebab aku belum ada kat situasi ni. Ni pendapat aku dengan seseorang yang lebih arif.
 Aku tulis entry ni sebab aku rasa ramai anak-anak selalu halang bapa dia cari pengganti ibu mereka yang dah tiada kat dunia ni (ceh,ayat skema). Kenapa mesti nak halang kebahagian bapa sendiri. 
Pernah fikir tak kenapa bapa korang nak cari pengganti ibu korang? Cuba fikir balik....... APA?P TAK TAHU KENAPA!!!! meh aku bagi tahu.
kadang nak ururs diri sendiri pun tak
 tahu tau
Yang pertama sekali, orang lelaki ni lain dari orang perempuan, diaorang selalu dijaga, kalau orang perempuan, memang tak kisahla ditinggal suami, sebab diaorang boleh urus diri sendiri. setakat sedih jelah, maklumlah ditinggal suami. Kalau lelaki diarang dah selalu diurus dengan isteri diaorang sebab tu diaorang akan cari pengganti. Nak harapkan anak-anak diaorang, memang tak lah. Boleh ke korang luangkan masa sama banyak macam mak korang luangkan masa? tak samakan. Selalunya anak akan cakap macam ni " kitaorang ada kerjaya/ pelajaran masing masing, tak boleh jaga ayah selalu" Ops, dah tahu macam tu, janganlah halang bapa kau cari pengganti mak korang.
Everyone need partner right?
Think again the reason why your dad need find someone to replace you mom thah had die (speaking,heheheh). Korang pun tahu kan, bapa korang perlukan someone untuk dengar suka duka dia. Nak harapkan korang, susah weh, korang bukan selalu kat sisi dia. Mungkin ada sesetengah dari anak -anak sanggup tak kerja jauh untuk jaga bap korang. Tapi tetap cukup, sebab korang ada family sendiri. Yang masih bujang, nanti bila jodoh korang dah datang, korang tetap akan bina masjid sendiri.
Kalau korang nak halang juga, korang kena senaraikan 10 sebab kenapa korang tak kasi bapa korang kahwin. 10 keburukan calon mak tiri korang. 10 jaminan untuk bapa korang kalau dia tak kahwin lagi.


Ni pandangan aku dengan seseorang 
yang lebih tinggi ilmunya ok



No comments:

Post a Comment